-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1195 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

روش ترك اعتياد چگونه است؟
اعتياد دو موقع نفوذ دارد كه بايد براي هر دو موضع برنامه ريخت.
مثلا وقتي شخصي معتاد به دخانيات مي شود دو بخش وجود او تحت تسخير آن مادّه درمي آيد:
1. جسم و اندام هاي داخلي.
2. روح و انديشه.
بنابراين معتاد بايد يك حركت منظّم در مقابل اين دو حوزه تسلّط داشته باشد. گفتيم تسلّط، زيرا علي((عليه السلام)) فرموده اند: «العادة عدو متملك; عادت دشمني است كه آدمي را در ملكيّت خويش درمي آورد و مسلّط مي شود».
پس وقتي گلبول هاي خون معتاد محتاج و معتاد به آن مادّه است، بايد به سرعت و در اوّلين وهله مادّه مخدّر ترك شود. چون تا وقتي اين ظرف از آلودگي پاك نشده بي اختيار به طرف مخدّر مي رود. امّا از يك طرف چون روح دچار وابستگي شده، نياز به يك خيزش دروني كه روح و انديشه را متحوّل كند مي باشد. و اين نياز گاهي قبل از كار اندامي و گاهي همراه انجام مي شود. مثلا معتاد تحت قرنطينه قرار گيرد و در حين ترك آموزش داده شود. ولي روش مؤثّر و انقلابي آنست كه اراده تحريك شود. حالا با يادآوري ارزشهايي چون موقعيّت انسان مطرود شدن خانوادگي و اجتماعي و آينده خويش و فرزندان، مي توان به اين مهم اقدام كرد. اين بستگي به دقّت مددكار دارد كه با فيلم، رمان، قصّه چنين انقلابي را ايجاد كند. و اراده را به اهتزار درآورد.
مي گويند پادشاهي معتاد بود و از حكيمان علاج درخواست كرد. كسي موفق به راهبري مؤثّر نشد.


ـ2ـ
پيري مجرّب نزد او آمده و گفت: من درمان مي كنم به شرط آن كه پادشاه چيزي را به اندازه كمي ولو به اندازه يك جو تهيّه كند.
پادشاه گفت: هر چه باشد تهيّه كنيد. و به مقدار زياد!.
پير گفت: خير! همان كه گفتم بايد تهيّه كنيد.
پادشاه گفت: چه چيزي؟
پير گفت: يك جو غيرت تهيه كن!
شاه متأثّر شده و از سر اعتياد برخاست.

( بخش پاسخ به سؤالات )


ـ3ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.